Abassin Nessar
28Kandidaat Tweede Kamerlid

Abassin Nessar

Over mij

Abassin Nessar (1985) is trots en dankbaar dat hij is voorgedragen als kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen namens de PvdA. Trots dat hij de kans krijgt bij te dragen aan een fundamentele verandering om Nederland te verlossen van vier decennia uit de hand gelopen marktwerking en privatisering. Dankbaar dat hij met zijn achtergrond als politieke vluchteling de kans krijgt om mensen die het moeilijk hebben een stem te geven.

Abassin, 35 jaar oud en woont in Almere samen met zijn vrouw en hun 3-jarige dochter. Als 9-jarig jongetje kwam hij in 1994 met zijn familie in Nederland terecht als politiek vluchteling uit Afghanistan. Na zijn jeugd in Enschede startte hij zijn studie in Leiden. Daar studeerde hij af als politicoloog. Tijdens en na zijn studie heeft hij in totaal 3 jaar in ontwikkelingssamenwerking gewerkt in Centraal-Azië. Hij vervolgde zijn loopbaan als senior-adviseur bij BMC binnen het sociaal domein en zorg en als bestuursadviseur bij het waterschap HHNK in Noord-Holland.

Tegenwoordig is hij werkzaam als Senior beleidsmedewerker bij het ministerie van Binnenlandse Zaken & Koninkrijksrelaties. Daar houdt hij zich inhoudelijk bezig met de versterking van de lokale democratie en bestuur. Zijn politieke loopbaan begon als afdelingsvoorzitter van de PvdA in Almere en nu maakt hij deel uit van de PvdA Statenfractie in Flevoland, waar hij verantwoordelijk is voor de dossiers energietransitie, stikstof, de Oostvaardersplassen en aanverwante thema’s.

Zijn politiek activisme en idealisme om zich in te zetten voor mensen die het moeilijk hebben komt voort uit zijn opvoeding. Abassin komt uit een sociaaldemocratische en politieke familie die decennia lang politiek gestreden heeft voor emancipatie en democratisering in Afghanistan. Een deels vergelijkbare strijd zet hij voort in zijn professionele en politieke loopbaan in Nederland én internationaal.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

AbassinNessar @abassinnessar

Tot mijn verbazing zie ik dit artikel op @OmroepFlevoland. Dit onderwerp ligt veel genuanceerder dan de inhoud van het artikel doet vermoeden. Te absoluut! We hebben hier gisterenavond uren over vergaderd @PS_Flevoland. De Staten zijn hier verdeeld over.

AbassinNessar @abassinnessar

Hoezo rijksambtenaren beperkt tot de ivoren torens in Den haag? En waarom zou de Rijksoverheid zich alleen richten op haar kerntaken? Een krachtige overheid gaat uit van 1 overheid waarbij rijksambtenaren zij aan zij in het veld hun lokale collega’s en inwoners steunen. @lok_dem https://t.co/Iq7Pyp8c5Z

AbassinNessar @abassinnessar

Nu ook een provinciale aanpak energiearmoede en -weerbaarheid in #Flevoland, mogelijk gemaakt door @PvdAFlevoland en @GLFlevoland in @PS_Flevoland. De provincie als middenbestuur kan en mag niet toekijken terwijl #energiearmoede zo actueel is in met name Flevoland. @FlevoNieuws https://t.co/tsl0WZy2Xv