Political organiser

De PvdA wil impact hebben. Impact op hoe mensen wonen, werken of voor elkaar zorgen. Soms kan dat via de politiek, soms komen de initiatieven vanuit de sterke Vereniging. In dit kader is het partijbureau op zoek naar een political organiser.

Standplaats: PvdA partijbureau in Den Haag // 1 fte

Ben jij onze nieuwe organiser?

Het partijbureau is de werkorganisatie van de PvdA. Het bureau levert politiek-strategische ondersteuning en tal van services aan de vereniging. Van de drie teams (Diensten, Ondersteuning en Projecten) is het team Projecten de frontoffice van het partijbureau.De political organiser is de creatieve duizendpoot die in teamverband maar ook zelfstandig, handen en voeten geeft aan politieke (publieks)acties en campagnes. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de mensen in het land.

Ben jij de energieke en gedreven persoon die ons team versterkt en vernieuwt? Kun jij moeiteloos nieuwe concepten bedenken en zorgen voor een strakke uitvoering van acties en campagnes? Draag jij bij aan een sterke PvdA als een club waar je bij wilt horen? Die een klinkend resultaat wil halen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen? Solliciteer dan op deze functie.

• Politieke acties en campagnes initiëren, organiseren en (doen) uitvoeren
  • Creatieve concepten bedenken en opzetten om online met offline campagnes te verbinden
  • Vergroten regionale binding/regionale slagkracht en inkleuring van het PvdA verhaal
  • Verbindingsofficier landelijke campagnes/regionale acties en campagnes met speciale aandacht voor het zuiden
  • Verantwoordelijkheid specifieke projectorganisatie en -uitvoering

Profiel van de functie

We zoeken iemand met HBO werk- en denkniveau die politieke feeling verbindt aan acties en campagnes. Je hebt kennis van onze vereniging en bent thuis in campagnestrategieën. Je weet hoe je van onderop mensen verenigt, mobiliseert en organiseert. Je hebt een relevante opleiding afgerond en aantoonbare ervaring in het werken met vrijwilligers. Je bent een enthousiaste, inspirerende en vindingrijke teamplayer die ook moeiteloos als zelfstarter opereert. Andere mensen meekrijgen en bruggen bouwen zijn je tweede natuur.  Je weet wanneer je er moet zijn, maar ook wanneer je moet loslaten. Uiteraard heb je een sterke binding met de PvdA. Kennis van en ervaring in project- en vrijwilligersmanagement is vereist. Deze competenties zijn op jou van toepassing: initiatief, creativiteit, doelgerichtheid, plannen en organiseren, inspireren en coachen.

Arbeidsvoorwaarden en salariëring

Arbeidsvoorwaarden conform de CAO PvdA en Neveninstellingen. Het salaris bedraagt afhankelijk van werkervaring, minimaal € 3.177 en maximaal € 4.178 bruto per maand bij een werkweek van 35 uur per week. De eindejaarsuitkering bedraagt € 1.700. We bieden vooralsnog een jaarcontract.

Informatie en solliciteren

Informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Andre Plancius, teamleider, via aplancius@pvda.nl of 06-25032590. Je brief en CV ontvangen we uiterlijk 17 november. Deze richt je aan PvdA, t.a.v. Arjan de Vries, HR-adviseur, via vacature@pvda.nl. De sollicitatiegesprekken vinden uitsluitend plaats op 20 en 21 november (1e ronde). Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.