4 september & 20 november – Scholingsdagen ‘Mensen & Media’ en ‘Campagne & Actie’

Scholingsdagen 'Mensen & Media' en 'Campagne & Actie'

Op deze pagina kun je je inschrijven voor twee scholingsdagen die het partijbureau organiseert richting de gemeenteraadsverkiezingen 2022.  Beide dagen zijn digitaal, en vrij toegankelijk voor alle PvdA leden! In het bijzonder zijn de dagen interessant voor afdelingsbesturen en actieve vrijwilligers.

Check via deze buttons de programma's van beide dagen, en meld je aan!

4 september: Scholingsdag 'Mensen & Media'

Tijdens deze sub-sessies kun je meedoen aan een diverse set trainings:

Ronde 1 (11:00-11:45)

• Track mensen: Political Organising. In deze sessie gaan we in op 'political organising': hoe je mensen in jouw gemeente aan elkaar verbind om op te komen voor de lokale sociaaldemocratische waarden.
  • Track media: Basistraining Video. Hoe plan, maak, en edit je supertoffe filmpjes voor gebruik tijdens jouw campagne?

Ronde 2 (12:00-12:45)

• Track mensen: Basistraining Ledenwerving. Waar komen jouw nieuwe leden vandaan? En wat kun jij nou doen (of: moet je vooral niet doen) om ze over de streep te trekken? Deze vragen komen aan bod tijdens deze introductie op ledenwerving.
  • Track media: Social media. Wil je uitgebreid ingaan op alle do’s en dont’s wat betreft social media? In deze basistraining geven we de belangrijkste tips en tools mee om dit snel en effectief te doen, zodat jouw PvdA  afdeling zo zichtbaar mogelijk is online!

Ronde 3 (13:00-13:45)

• Track mensen: Trechterdenken: van belangstellende tot actieve vrijwilliger. Leden en vrijwilligers vormen het fundament van een gezonde afdeling. In deze training leer je hoe je mensen langzaam maar zeker enthousiasmeert en aan je bindt.
  • Track media: Online Strategie. Online content maken is 1, het effectief plannen en inzetten is 2. Tijdens deze training delen we handvaten om strategisch na te denken over je digitale communicatie.

Alle sub-sessies zijn optioneel, wat betekent dat je kunt kiezen bij welke je al dan niet aanhaakt (niets is verplicht). Materialen die worden gebruikt in de sessie worden naderhand per mail opgestuurd.

4 september 2021 - Scholingsdag 'Mensen & Media'

• Je relatienummer vind je op mijn.pvda.nl, en onderaan de mails vanuit de landelijke PvdA.
    Als je mee wil doen aan een 'track', selecteer dan bij iedere ronde de sessie met hetzelfde kopje (Mensen of Media).
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

20 november - Scholingsdag 'Campagne & Actie'

Deze scholingsdag duurt van 10:00 tot 14:00, met een plenair gedeelte van 9:30 tot 10:45, en drie sub-sessies respectievelijk van 11:00 tot 11:45, 12:00 tot 12:45 en 13:00 tot 13:45. Tijdens deze sub-sessies kun je meedoen aan een diverse set trainings:

Ronde 1 (11:00-11:45)

• Track Campagne: Online campagne voeren. Fysiek & digitaal zijn onlosmakelijk verbonden elementen van een campagne. Tijdens deze sessie gaan we in gesprek over hoe je met een digitale campagne de grondcampagne kunt versterken, en vise versa.
  • Track Actie: Huiskamergesprekken organiseren. Een huiskamergesprek is een geweldig middel om nieuwe energie te binden aan onze politieke doelen. Tijdens deze training hoe je deze effectief inzet als onderdeel van de campagne.

Ronde 2 (12:00-12:45)

• Track Campagne: Political Organising. In deze sessie gaan we in op 'political organising': hoe je mensen in jouw gemeente aan elkaar verbind om op te komen voor de lokale sociaaldemocratische waarden.
  • Track Actie: Canvastraining deel 1. Je inzetten in de campagnetijd betekent voor alles: communiceren. In deze cursus gebruik jij je persoonlijke drijfveren om jouw pitch te ontwikkelen, zodat je van deur tot deur kiezers kunt overtuigen. LET OP: deze training bestaat uit een tweede deel in ronde 3.

Ronde 3 (13:00-13:45)

• Track Campagne: Inspiratiesessie/brainstorm. Op campagnevlak kunnen we elkaar inspireren. In deze 45 minuten krijgt iedereen de gelegenheid om hun idee voor de lokale campagne te pitchen. Heb jij een tof plan? Deel het hier!
  • Track Actie: Canvastraining deel 2. Dit is het 2e deel van de canvastraining. Let op: om deel te kunnen nemen moet je deel 1 van de training hebben gevolgd, in ronde 2.

20 november - Scholingsdag 'Campagne & Actie'

Als je mee wil doen aan een 'track', selecteer dan bij iedere ronde de sessie met hetzelfde kopje (Campagne of Actie)
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.