Banningleergang

De Banning Leergang is een jaarlijkse serie van vier bijeenkomsten waarin we op zoek gaan naar de waarden achter sociaaldemocratische politiek.

Dit jaar verkennen we met sprekers als Menno Hurenkamp, Erik Borgman en Monique Kremer het thema burgerschap.

Onder de titel Wij Burgers stellen we ons de vraag wie we zijn, wat we doen, waar we zijn en wie er met ons mee mag doen als we onszelf aanduiden als ‘burger’. Of wellicht beter gezegd, als we door anderen zo worden genoemd. Want vooral in de politiek is de burger een hot item Nieuw beleid? Maak het samen met de burger. Een moderne verzorgingsstaat? Een grotere rol voor de burger. Vertrouwen in democratie en politiek neemt af? Een probleem van de burger. Over dit soort vragen gaat de leergang, met vier sprekers die een vooraanstaande rol spelen in het publieke debat over burgerschap in Nederland. Kom met hen meepraten. Het volledig programma en een mogelijkheid tot aanmelden is hier te vinden.

De Banning Leergang wordt georganiseerd door de Banning Vereniging, trefpunt voor discussie en debat over levensbeschouwing en politiek in de moderne samenleving. De leergang is erkend onderdeel van het officiële scholingsaanbod van de PvdA. Kosten voor deelname bedragen 75 euro (25 euro voor minima en studenten). De vier bijeenkomsten vinden plaats op 4 en 11 oktober, 1 en 15 november. Aanvang 18.00 met een eenvoudige broodmaaltijd, einde 21.00u. Locatie: Café Se7en, Mariaplaats 7, Utrecht op loopafstand van Utrecht CS.

Voor meer informatie over aankomende leergangen, bezoek de website van de Banningvereniging.

Interesse in de Banning-leergang? Geef je interesse hier aan