Banningleergang

De Banning Leergang is een jaarlijkse serie van vier bijeenkomsten waarin we op zoek gaan naar de waarden achter sociaaldemocratische politiek.

Dit jaar gaan we op zoek naar een antwoord op de vraag ‘Is dit de politiek die we werkelijk willen’. Met sprekers als Remieg Aerts (historicus en biograaf van Thorbecke), Mohamed Ajouaou (Islamoloog) en Sarah de Lange (politicologe, lid van de Raad voor het Openbaar Bestuur) gaan we op zoek naar antwoorden. En in de laatste bijeenkomst gaan we in gesprek met Diederik Samsom over zijn ervaring in en analyse van de stand van de politiek in Nederland.

De Banning Leergang wordt georganiseerd door de Banning Vereniging, trefpunt voor onderzoek naar en debat over over levensovertuiging, religie en politiek in de moderne samenleving. De leergang is erkend onderdeel van het officiële scholingsaanbod van de PvdA. Kosten voor deelname bedragen 75 euro (25 euro voor minima en studenten). De vier bijeenkomsten vinden plaats op 10 oktober, 7, 14 en 19 november. Aanvang 18.00 met een eenvoudige broodmaaltijd, einde 21.00u. Locatie: Café Se7en, Mariaplaats 7, Utrecht op loopafstand van Utrecht CS.

Meer informatie over programma en sprekers vind je hier, direct aanmelden kan via deze link.