Zekerheid voor 50 tot mogelijk 75 gezinnen

Door Marit Maij op 24 september 2014 Delen

De PvdA heeft telkens aangedrongen op een ruimhartige beoordeling van grensgevallen die net niet voldeden aan één van de criteria van het kinderpardon. Voor 50 van de 92 gezinnen waar de burgemeesters aandacht voor hebben gevraagd is er nu zekerheid. De PvdA is blij dat zij een toekomst in Nederland hebben. Waarschijnlijk komen daar nog 25 gezinnen bij, na de uitspraak van de Raad van State.

In totaal hebben nu dankzij het kinderpardon 868 kinderen en hun familieleden een verblijfsvergunning gekregen. De PvdA heeft zich hier lang voor ingezet. Wij zijn trots dat deze kinderen die geen verblijfsvergunning hadden, maar hier al wel lang woonden, nu eindelijk duidelijkheid hebben en in Nederland kunnen blijven. Daarnaast zijn er in het regeerakkoord ook afspraken gemaakt over een permanente regeling voor kinderen die hier langdurig verblijven.

Helaas blijven er altijd situaties, die niet voldoen aan de criteria. Dat is voor de betrokkenen heel pijnlijk, en daarom heeft de PvdA steeds aangedrongen op een ruimhartige beoordeling van grensgevallen.