Zeker zijn van voldoende leraren voor de klas

Foto Flickr

Door Kirsten van den Hul op 30 november 2017 Delen

Ouders willen er zeker van zijn dat hun kind het beste onderwijs en voldoende aandacht in de klas krijgt.

Daarvoor is nodig dat leraren zich gewaardeerd voelen en er zeker van zijn dat ze in de gelegenheid worden gesteld om dat onderwijs en die aandacht te leveren. Terecht en met succes heeft PO in Actie aandacht gevraagd voor de belangen van leraren. Wij hebben als een eerste stap voor elkaar gekregen dat de regering € 270 miljoen uittrok voor de leraren, maar daarmee zijn we er echt nog niet.

De PvdA wil 1,4 miljard euro uittrekken voor minder werkdruk en betere lerarensalarissen in het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.

Teveel leraren ervaren nu een te grote werkdruk, waar niet alleen het onderwijs maar ook het persoonlijk welzijn van veel leraren onder lijdt. Het kabinet Rutte I heeft de lerarensalarissen jarenlang op achterstand gezet en die achterstand is nog altijd niet ingelopen. En dat terwijl er tekorten zijn en nog grotere tekorten aan leraren dreigen.

De PvdA kiest voor mensen en niet voor multinationals, zoals het kabinet. Dat was en blijft onze benadering. Daarom wil de PvdA 1,4 miljard euro uittrekken voor minder werkdruk en betere lerarensalarissen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs.

word lid

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.

Doe mee en word nu lid!

CTA Onderwijs

Blijf op de hoogte over Onderwijs en Cultuur

Ontvang ontwikkelingen en nieuwe updates via e-mail.