Willem Witteveen overleden

Foto Flickr / PvdA

Door De Redactie op 18 juli 2014 Delen

Met grote verslagenheid hebben wij gisteren gekeken naar de beelden van de vliegramp in OekraĆÆne. Vandaag bereikte ons daarnaast nog het onthutsende nieuws dat bij de vliegramp van gistermiddag ook een zeer betrokken partijgenoot is omgekomen. Willem Witteveen, lid van de PvdA-fractie van de Eerste Kamer, was met zijn vrouw en dochter aan boord van het toestel.

Lees het in memoriam >

Reactie Marleen Barth (voorzitter fractie Eerste Kamer):

‘Wij zijn diep geschokt en ongelooflijk verdrietig. Dit is niet te bevatten. Wij leven intens mee met Willems familie en nabestaanden.’

Reactie Diederik Samsom (voorzitter fractie Tweede Kamer):

‘Willem heeft een onschatbare bijdrage geleverd aan de inhoudelijke en politieke koers van de partij. We verliezen met hem een bijzonder gedreven en deskundig politicus en bovenal een van onze vriendelijkste collega’s. Mijn gedachten zijn bij zijn naasten en familie.’

Reactie Hans Spekman (partijvoorzitter):

‘Willem is van grote waarde voor onze partij geweest, stond nog zo vol in het leven. Dit verlies is immens. Ik ben in gedachten bij iedereen die Willem dierbaar was. Willem zat nog zo vol ambitie. Dit najaar een debat over cybercrime, waar hij in voorop liep.’