Willem Drees-lezing door Wim Kok

Door De Redactie op 26 september 2012 Delen

Op maandag 1 oktober zal oud-premier Wim Kok de Willem Drees-lezing houden. De lezing, die ieder jaar in het teken staat van de verzorgingsstaat, vindt plaats in het Tweede Kamergebouw in Den Haag en is vrij toegankelijk. Wim Kok gaat tijdens de lezing in op de toekomst van onze verzorgingsstaat in tijden van forse bezuinigingen.

De crisis zet de verzorgingsstaat flink onder druk, maar welke gevolgen heeft dit eigenlijk? Is de AOW-leeftijd houdbaar? Zijn kortingen op de pensioenen onvermijdelijk? Op deze en andere vragen zal Wim Kok zich uitlaten. Eerdere sprekers waren onder anderen Marcel van Dam en Ruud Lubbers.

De oud PvdA minister-president Willem Drees (1886-1988), naar wie de lezing vernoemd is, speelde een grote rol bij de opbouw van de Nederlandse verzorgingsstaat. De stichting Willem Drees-lezing stelt zich ten doel om de grote betekenis die Willem Drees heeft gehad voor de opbouw van de Nederlandse verzorgingsstaat te herinneren door jaarlijks een publieke lezing te organiseren.

Interesse om de lezing bij te wonen? Kijk hier voor meer informatie.