VIP, Vrouwen in de PvdA

Door Keklik Yücel op 1 mei 2011 Delen

De vrouwen in de PvdA hebben zich weer verenigd in één organisatie. VIP, Vrouwen in de PvdA. Een organisatie die staat voor de idealen waarvoor de PvdA al 65 jaar staat, vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, duurzaamheid en solidariteit. De vrouwen in de PvdA, strijden voor deze idealen met de koppeling naar een vernieuwd feminisme.

Sinds de opheffing van de Rooie Vrouwen zetten diverse netwerken zich in voor belangen van vrouwen binnen en buiten de partij, in diverse samenstellingen en vanuit verschillende invalshoeken. We staan in een traditie van een sociaal-democratische vrouwenbeweging waarmee veel bereikt is. Maar de emancipatie-, vrijheid-, en gelijkheidstrijd is niet klaar. Daarom hebben we de krachten gebundeld en gaan we verder onder de titel VIP, Vrouwen in de PvdA.

Arbeidsmarkt en het beeld van de vrouw zijn de onderwerpen die dit jaar veel aandacht gaan krijgen. Nog dit jaar organiseren wij een festival met als thema de arbeidsmarkt. Wij zullen actief de publiciteit zoeken, maar in ieder geval is al onze informatie vindbaar op onze website.

De vrouwenbeweging maakt integraal deel uit van de sociaaldemocratie. Het waren sterke, links progressieve vrouwen die de wereld veranderden Als eerbetoon maar ook ter inspiratie gaan wij onze leden via de website oproepen tot het maken van zogenoemde knowledge-kaarten. Op elk van deze kaarten komt het verhaal van een vrouw die de wereld veranderde.