Veteranendag: Bedankt voor jullie inzet voor vrede en veiligheid

Foto Wikipedia / Pvt pauline

Door Angelien Eijsink op 25 juni 2016 Delen

Vandaag, op Veteranendag, staan we stil bij het belangrijke werk wat onze militairen elke dag doen. En eren we de mannen en vrouwen die zich over de hele wereld hebben ingezet voor vrede en veiligheid.

In de afgelopen jaren heeft Nederland duizenden militairen uitgezonden. Wereldwijd waren zij actief om de rechtsorde te herstellen, vrede te bevorderen en mensen in nood te helpen. Dat werk is van onschatbare waarde voor mensen op uiteenlopende plekken op de wereld en ook voor de veiligheid van ons in Nederland. Iets om regelmatig even bij stil te staan.

Daarom had ik samen met vele collega’s en andere Nederlanders deze week een witte anjer op, als blijk van waardering. En kijk ik naar alle veteranen die in Den Haag en op andere plekken samenkomen. Namens de hele PvdA fractie, wens ik hen een hele mooie dag toe.