Vertrekregeling Cordaan bevestigt noodzaak nieuwe wetgeving

Door Pierre Heijnen op 6 juni 2013 Delen

Vandaag ontving ik antwoord van staatssecretaris Van Rijn over vragen die ik enkele weken geleden samen met collega Otwin van Dijk stelde aan de regering. De PvdA was onaangenaam verrast over het bericht dat een directeur van zorginstelling Cordaan maar liefst drie ton heeft meegekregen bij zijn vertrek. Uit de antwoorden van de regering blijkt helaas dat de zorginstelling hier juridisch gezien toe verplicht was.

Wel heeft de betreffende directeur een bedrag ter hoogte van twee maandsalarissen terugbetaalt. Het bericht toont nogmaals aan dat de Wet Normering Topinkomens (WNT) die sinds 1 januari dit jaar van kracht is hard nodig was. Een vertrekregeling als deze kan als gevolg van de WNT nu immers niet meer worden aangegaan.