Verbeter zorg voor mensen thuis

Door Agnes Wolbert op 9 november 2011 Delen

Als je ouder wordt, doe je er alles aan om te voorkomen dat je in een verpleeghuis belandt. Bijna iedereen wil thuis zorg en ondersteuning krijgen. Als je gehandicapt bent of wordt, dan wil je blijven participeren in de samenleving en daar hoort vanzelfsprekend zorg thuis bij. Maar dit kabinet ondersteunt juist de instellingszorg en investeert niet in het verbeteren van de zorg voor de mensen die thuis wonen. Sterker nog: het bezuinigt op alles wat mensen door hun eigen kracht en regie thuis kan laten.

Het is daarom hoog tijd dat er een actieplan (pdf) wordt uitgevoerd dat de zorg en de aandacht voor mensen thuis verbetert.

Het actieplan dat ik heb gepresenteerd, bestaat uit de volgende punten: PvdA_Wolbert_Actieplan Betere Zorg Voor Mensen Thuis