Veiligheid Groningers voorop

Door Diederik Samsom op 17 januari 2014 Delen

De Partij van de Arbeid vindt het verstandig dat het kabinet heeft besloten om de gasproductie in Loppersum op korte termijn zo veel als mogelijk terug te brengen. De veiligheid van de Groningers wordt hiermee vooropgesteld.

Ook biedt het besluit perspectief voor de regio: er komt geld voor het repareren van schade aan gebouwen, het verstevigen van huizen en voor investeringen in de economie en leefbaarheid van Noordoost-Groningen.

Het is goed dat Nederland solidair is met de Groningers, die nog altijd veel last ondervinden van de gaswinning. Dit is een eerste stap op de weg om het vertrouwen van de Groningers te herstellen. Na wat er allemaal gebeurd is, zal het vele jaren en veel werk vergen om het vertrouwen bij de mensen terug te brengen. De PvdA zal zich daar de komende jaren vol voor blijven inzetten.