Tijd om economie forse impuls te geven

Door De Redactie op 25 juni 2013 Delen

Diederik Samsom roept in de Volkskrant het kabinet op met plannen te komen om investeringen te stimuleren. We moeten geld in beweging brengen dat niet op de begroting van de overheid staat, maar elders in de samenleving vastzit. Bij de banken, woningbouwcorporaties, pensioenfondsen en particulieren.

Samsom wijst er op dat de economische tegenwind aanhoudt: ‘Veel langer dan we allemaal hadden gehoopt. De meest pessimistische verwachtingen van vorig jaar worden overtroffen. Dat betekent dat het nu niet kan blijven bij bezuinigen alleen. De tijd van afwachten tot het beter wordt, is echt voorbij. Er moet meer op de mat komen. Het is tijd om de economie een forse impuls te geven, zodat er weer werk komt en er weer wordt gebouwd.’

Tegelijkertijd moet er worden bezuinigd, om het begrotingstekort binnen de perken te houden. Hierbij staat voor de PvdA eerlijk delen voorop. De rekening van deze crisis sturen we niet naar de mensen met de lage inkomens.

De economie op gang brengen, eerlijk delen: daar staan we voor.