Straatacties aanstaande zaterdag

Door De Redactie op 28 oktober 2010 Delen

Op zaterdag 30 oktober gaat de PvdA de straat op. In Maarssen, Weesp en Bussum zal Job Cohen in gesprek gaan met kiezers. Hij zal daarbij vergezeld worden door meerdere Kamerleden. Natuurlijk blijven de lokale lijsttrekkers niet achter. Klik op lees verder om het hele programma te bekijken.

Op 24 november vinden in verschillende gemeenten herindelingsverkiezingen plaats. Hieronder vind je het programma van aanstaande zaterdag.

Maarssen

Job Cohen zal als eerste een bezoek brengen aan Maarssen, dat samen met Loenen en Breukelen opgaat in de nieuwe gemeente De Stichtse Vecht. Om 11.30 uur wordt Job Cohen ontvangen door lijsttrekker Erik van Esterik bij winkelcentrum Bisonspoor. Hierna vindt er onder leiding van Pieter Broertjes een rondetafelgesprek plaats in de bibliotheek, die zich tegenover het winkelcentrum bevindt. Het gesprek gaat over de gevolgen van de bezuinigingen bij de kinderopvang, de bibliotheek en een leer-werkvoorziening voor verstandelijk gehandicapten.

Om 12.30 uur gaat Job Cohen het gesprek aan met winkeliers in winkelcentrum Bisonspoor over veiligheid. De Tweede Kamerleden Khadija Arib, Hans Spekman, Pierre Heijnen en Lea Bouwmeester sluiten vervolgens aan om met Job Cohen en Erik van Esterik om 13.00 uur op de weekmarkt rozen uit te delen en de kiezer te woord te staan.

Weesp
In Weesp vinden geen herindelingsverkiezingen, maar verlate gemeenteraadsverkiezingen plaats. Job Cohen komt om 14.00 uur aan bij het Weesperpleintje, waar lijsttrekker Ron de Boer hem ontvangt. De Tweede Kamerleden Tanja Jadnanansing, Pierre Heijnen, Lea Bouwmeester en Ronald Plasterk en de lijsttrekkers uit Muiden en Naarden zijn eveneens aanwezig. Hier worden rozen en flyers uitgedeeld. Job Cohen en de drie lokale lijsttrekkers gaan aansluitend in de bibliotheek van Weesp in gesprek met de ondernemersverenigingen IVW en FIN. Dit gesprek begint om 14.45 uur.

Bussum
Ook in Bussum vinden verlate gemeenteraadsverkiezingen plaats in november. In het Goois Lyceum wordt de afsluitende bijeenkomst van deze campagnedag gehouden vanaf 16.30 uur. Tijdens deze ‘Town Hall’ interviewt Job Cohen lijsttrekker Gerard Boekhoff over de verdiensten van de PvdA in Bussum van de afgelopen vier jaar, de campagne en de verkiezingsspeerpunten. Hierna is er de mogelijkheid om vragen te stellen aan Job Cohen. Ter afsluiting bespreekt Maarten van Rossem het nieuwe kabinet en zal Job Cohen speechen over het oppositieverhaal van de PvdA. De Tweede Kamerleden Tanja Jadnanansing, Lea Bouwmeester en Ronald Plasterk zijn ook in Bussum aanwezig.