Stel je kandidaat voor de Tweede Kamer

Foto Flickr / risactla

Door De Redactie op 11 mei 2016 Delen

Op 15 maart 2017 zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Voor de periode 2017-2021 is de PvdA op zoek naar volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer.

Tweede Kamerleden van de PvdA bouwen dagelijks aan een eerlijke samenleving, waarin iedereen de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen. Ze strijden voor goed werk, goed onderwijs en goede zorg. Ze zoeken naar breed gedragen oplossingen voor maatschappelijke problemen, nationaal en internationaal. En vanzelfsprekend staan volksvertegenwoordigers midden in de samenleving.

Vanaf vandaag worden leden die mee willen strijden tegen uitsluiting en mee willen bouwen aan één samenleving van harte uitgenodigd om zich kandidaat te stellen. Ben je geïnteresseerd? Hieronder vind je een document met alle informatie, zoals de profielschets, onze erecode, formulieren om de benodigde 100 handtekeningen van leden te verzamelen en informatie hoe je je precies kunt kandideren.

Je hebt tot maandag 12 september 2016, 10.00 uur om je aan te melden als kandidaat voor de Tweede Kamer.

Kandidaten voor het lijsttrekkerschap dienen zich uiterlijk maandag 24 oktober 2016, 10.00 uur te melden.

Lees hier de informatie over kandidaatstelling [PDF]

Download hier de ondersteuningsverklaring kandidatuur Tweede Kamerlidmaatschap [PDF]
Download hier de ondersteuningsverklaring kandidatuur lijsttrekker Tweede Kamerverkiezingen [PDF]

Belangrijke data