Spreek je uit tegen homofobie

Door Keklik Yücel op 13 december 2013 Delen

Iedereen moet de vrijheid hebben om zichzelf te kunnen zijn. Homofobie komt echter nog steeds te veel voor, bijvoorbeeld op scholen. Dat is pijnlijk voor de jongeren in kwestie. En het is pijnlijk voor onze samenleving. Vrijheid en gelijkwaardigheid van ieder individu zijn de belangrijkste kernwaarden in onze samenleving. Jet Bussemaker en vele scholieren dragen daarom vandaag paars om zich uit te spreken tegen homofobie. Met hen spreek ik mij uit tegen homofobie.

Het is nu een jaar geleden dat voorlichting over seksuele diversiteit is opgenomen in het onderwijs. Vanuit de Tweede Kamer zullen we de effecten hiervan goed in de gaten houden.

Ondertussen is het onze gezamelijke verantwoordelijkheid om homo-emancipatie verder te brengen. Niet alleen op deze Paarse Vrijdag. Ook morgen, overmorgen en de dagen erna moeten we iedere intolerantie of zelfs haat tegen lesbiënnes, homo’s, biseksuelen en transgenders (LHBT’ers) stevig aan de kaak blijven stellen. Jouw steun en stem zijn daarbij hard nodig!