Speech op seminar Progressive Alliance

Door Marja Bijl op 22 september 2016 Delen

PvdA vicevoorzitter Marja Bijl was de afgelopen dagen in Denpasar, Indonesïe voor een seminar van de Progressive Alliance: ‘Living together in a New World, Building Solidarity and Social Justice’.

De Progressive Alliance is het netwerk van sociaaldemocratische en progressieve politieke partijen over de hele wereld. Ze willen hun samenwerking versterken en komen regelmatig bij elkaar om standpunten, kennis en ervaringen uit te wisselen. De PvdA is erg betrokken bij dit netwerk en werkt samen met gelijkgestemde partijen om de kernwaarden van vrijheid, rechtvaardigheid en solidariteit wereldwijd uit te dragen.

Tijdens de seminar werd bij diverse workshops onder andere aandacht besteed aan de ontwikkelingssituatie van Aziatische landen en werden mogelijkheden besproken om jongeren meer te betrekken bij de partij en bij de politiek in het algemeen. De conferentie was groots aangekondigd, met billboards langs de wegen en grote banners overal op het terrein. Marja sprak onder andere over de gedeelde geschiedenis van Nederland en Indonesië, de economische groei van Aziatische landen, dwang- en kinderarbeid en migratie.

Lees mijn toespraak hier >