Solidair met stakend zorgpersoneel

Door Jetta Klijnsma op 24 augustus 2012 Delen

De Partij van de Arbeid steunt de roep van zorgmedewerkers om betere werkomstandigheden. We leven mee met de medewerkers die zich dag in dag uit inzetten voor de verzorging van onze ouderen. De PvdA vindt dat het afgelopen moet zijn met de stopwatchmentaliteit in de verpleeghuizen en de thuiszorg. Ook moet het personeel dat het zware werk verricht, fatsoenlijk betaald worden.

Om dit te bereiken wil de PvdA af van de marktwerking in de zorg, zodat de patiënt en de medewerker weer centraal komen te staan. Ook willen we tienduizend extra wijkverpleegkundigen en duizend extra zorgcentra in de wijken hebben. Hiermee zorgen we dat de zorg voor onze ouderen weer dicht bij huis is geregeld en dat zorgmedewerkers met meer tijd en plezier aan de slag kunnen.