Sociale innovatie

Door André Postema op 21 maart 2014 Delen

Beschikken wij, behalve over de competenties en vaardigheid tot technologische innovatie, ook over het vermogen tot sociale innovatie, dat wil zeggen het absorberen van deze innovaties in onze bedrijven, op onze scholen, in onze huishoudens? En beschikken wij over het vermogen om iedereen op een hoger niveau van welvaart en gelukt te brengen, in plaats van een verdere tweedeling tussen de haves and have-nots of – even prangend – tussen de hooggeschoolden en de laaggeschoolden toe te staan? Die vragen heb ik deze week aan minister Kamp (Economische Zaken) en staatssecretaris Dekker (Onderwijs) voorgelegd. De Partij van de Arbeid ziet innovatie niet als doel op zich, maar als een hefboom voor het realiseren van volledige werkgelegenheid en duurzame groei van welvaart en welzijn.

Lees verder voor mijn integrale bijdrage:

Inbreng debat Innovatie Eerste Kamer (pdf)
Inbreng debat Innovatie Eerste Kamer (htm)