Situatie Groningen urgent

Door Diederik Samsom op 1 februari 2014 Delen

De brief van FNV Noord laat zien hoe urgent de situatie in Groningen momenteel is. Mensen zijn terecht zeer verontrust over de toekomst van de regio. Met het gasakkoord is een eerste stap voor nieuw perspectief gezet. Maar dat is nog niet voldoende.

Daarom heb ik namens de PvdA – naast minister Kamp van Economische Zaken – de ministers Dijsselbloem van Financiën en Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid aan het werk gezet om alle mogelijkheden te bekijken om werkgelegenheid in de regio te behouden en perspectief te houden voor de mensen in Groningen.

We verwachten komende week te horen wat het kabinet heeft gepresteerd. En welke initiatieven we van het kabinet mogen verwachten.