Samsom en Kraft zaterdag in Heerlen

Door De Redactie op 22 augustus 2012 Delen

Zaterdag komt Hannelore Kraft naar Heerlen om met Diederik Samsom campagne te voeren. Dat mag je gerust hoog bezoek noemen. Kraft is de minister-president van verreweg het belangrijkste Duitse bondsland, Nordrhein-Westfalen (NRW), waar zo’n 18 miljoen Duitsers wonen. Ze leidt daar een rood-groene coalitie, na een daverende verkiezingsoverwinning enkele maanden geleden.

Bekijk ook het overzicht van de activiteiten van alle andere kandidaat-Kamerleden dit weekeinde en de komende weken >

Kraft weigerde harde bezuinigingsmaatregelen door te voeren die door regering-Merkel werden opgedragen. Ze besloot extra te investeren in banen, onderwijs en ‘nieuwe energie’ in het door werkloosheid en sociale problemen geteisterde Ruhrgebied.

Officieel is ze geen kandidaat voor het leiderschap van de SPD voor de komende verkiezingen. Maar in alle denkbare peilingen over de toekomstige lijsttrekker van de sociaaldemocraten staat ze met kop en schouders bovenaan. Bovendien geniet ze meer populariteit dan bondskanselier Angela Merkel.

Samen met Diederik zal Kraft rozen uitdelen in het centrum, waarna beiden op het Pancratiusplein zullen spreken en vragen vanuit het publiek zullen beantwoorden.

Ook Kamerlid Frans Timmermans en kandidaat-Kamerleden Manon Fokke en Selçuk Öztürk zijn van de partij.

Het programma:

Diederik Samsom en Hannelore Kraft delen samen met PvdA-vrijwilligers rozen uit in het centrum van Heerlen, 11.30-12.00 uur
• Rally op het Pancratiusplein, waar Diederik Samsom en Hannelore Kraft spreken en vragen van het publiek beantwoorden, 12.00-13.00 uur

In verband met de organisatie willen we je vragen om je aan te melden. Dat kan door te bellen met de reserveringslijn: 0900-9553. Het aanmeldnummer van de bijeenkomst is 5820.