Roodtrip

Foto Flickr / PvdA

Door De Redactie op 30 april 2014 Delen

Onze kandidaten voor het Europees Parlement gaan de komende dagen gezamenlijk het land in. Van 1 tot en met 3 mei brengen ze samen met Tweede Kamerleden en lokale PvdA-politici bezoeken aan bedrijven en organisaties die in hun werk veel te maken hebben met de Europese Unie. Centraal tijdens de bezoeken staan meer en fatsoenlijk werk, het tegenaan van de verdringing van banen en samenwerking over grenzen heen.

Zo is Paul Tang op donderdag 1 mei in Den Haag en houdt daar een toespraak bij het Troelstra-monument.

De Roodtrip, die in het teken staat van de Europese verkiezingen, begint op de Dag van de Arbeid (1 mei) in Yerseke bij Roem van Yerseke, een bedrijf dat schelp- en schaaldieren verwerkt en zijn producten exporteert naar heel Europa.

Via onder meer Den Haag, Groningen en Venlo trekken de kandidaten samen met PvdA-vrijwilligers de dagen daarna door het land. De Roodtrip eindigt op zaterdag 3 mei in Woensel-West in Eindhoven, waar de PvdA de hete fase van de campagne voor de Europese verkiezingen aftrapt.

De Roodtrip is te volgen via #roodtrip en Storify.

Bekijk hier het volledige schema