Roelof van Laar vervangt Kamerlid Lea Bouwmeester tijdens zwangerschapsverlof

Door De Redactie op 14 mei 2013 Delen

PvdA Tweede Kamerlid Lea Bouwmeester gaat van 14 mei tot en met maandag 2 september met zwangerschapsverlof. Roelof van Laar is 14 mei beƫdigd als Kamerlid, om als vervanger de zetel van Bouwmeester in te nemen. Van Laar zal zich tijdens de vervanging van Bouwmeester bezighouden met het versterken van de positie van doven en slechthorenden in Nederland.

Van Laar: ; Ik wil me in eerste instantie gaan inzetten voor de positie van doven en slechthorenden in ons land. Ik heb een dove zwager, daardoor kwam ik met de dovenwereld in aanraking. Veel doven hebben moeite met het vinden van een goede opleiding en werk. Mensen hebben er moeite mee om rekening te houden met een dove medestudent of collega. Hierdoor zitten duizenden doven onnodig met een uitkering thuis of werken zij, soms ver onder hun niveau, bij een sociale werkvoorziening. Hopelijk vind ik bij andere partijen Kamerleden die zich ook voor deze groep hard willen maken. Dan kunnen we samen optrekken.’

De portefeuille van Bouwmeester zal worden waargenomen door de Kamerleden Ed Groot (zorgstelsel), Tunahan Kuzu (geneesmiddelen, patiëntenrechten) en Agnes Wolbert (2e-lijns zorg).

Vanwege het vertrek van Kamerlid Pierre Heijnen per 1 september 2013 zal Van Laar op dinsdag 2 september, tegelijkertijd met de terugkeer van Lea Bouwmeester, permanent lid van de Tweede Kamerfractie van de PvdA worden. Op dat moment zal er een aangepaste portefeuilleverdeling bekend worden gemaakt.