Race naar laagste prijs kleding moet stoppen

Door Lilianne Ploumen op 16 mei 2013 Delen

Nederland wordt samen met Bangladesh voorzitter van een groep van donorlanden, bedrijven en maatschappelijke organisaties die de misstanden in de textielsector in Bangladesh gaat aanpakken. Alle betrokken partijen – de textielsector, producenten, consumenten en overheden – moeten nu hun verantwoordelijkheid nemen om de vicieuze cirkel te doorbreken. We kunnen niet naar elkaar blijven wijzen.

We mogen niet accepteren dat textielarbeiders enorme veiligheidsrisico’s moeten lopen om voor ons spijkerbroeken en t-shirts te maken. Een lage prijs mag niet ten koste van alles gaan. En dan te beseffen dat van een t-shirt van tien euro slecht 50 cent naar de producent gaat. Deze race naar de laagste prijs moet stoppen.

Lees verder op rijksoverheid.nl >