PvdA steunt luchtacties VS om bevolking Irak te beschermen

Door Michiel Servaes op 8 augustus 2014 Delen

De PvdA steunt de luchtacties van de VS om de bevolking in Irak te beschermen en de opmars van ISIS te stuiten. De afgelopen dagen hebben we hartverscheurende beelden gezien van hoe de barbaarse terreurbeweging kwetsbare minderheden opjaagt, vermoordt en met uitroeiing bedreigt. Ook dreigt ISIS een aantal strategische locaties in handen krijgen. Dit moet voorkomen worden.

Voor het verder terugdringen van ISIS en voor het bereiken van een duurzaam evenwicht in Irak is het van belang dat de gematigde krachten in het land, en in de regio, nu met spoed de handen ineen slaan. De internationale gemeenschap moet hen daarin steunen en alles in het werk stellen om een nog grotere humanitaire catastrofe te voorkomen.