PvdA steunt actievoerende leraren

Door Metin Çelik op 9 januari 2012 Delen

De Partij van de Arbeid steunt de lerarenactie maandag in Den Haag. Het kabinet spreekt plechtige woorden over investeren in onderwijs en innovatie. De werkelijkheid is een andere. Door de bezuinigingen kiezen steeds meer leraren voor een ander vak. De leraren die blijven, moeten steeds meer uren werken voor hetzelfde salaris. Dat is niet alleen slecht voor die leraren, dat is ook slecht voor leerlingen. Het is slecht voor de toekomst van Nederland.

Dat kan anders. Hoe beter onze scholen, hoe sterker onze economie. De PvdA wil investeren in het onderwijs. In scholen, in leraren en in leerlingen. Ik zal de actievoerende leraren maandagmiddag toespreken tijdens hun actie op het Plein.

De PvdA staat voor:

• Niet méér uren met mínder leraren
  • Lerarensalarissen niet op de nullijn
  • Een baangarantie voor leraren van zorgleerlingen
  • Extra geld voor onderwijs
  • Betere studiebegeleiding
  • Geen boete voor een jaartje langer studeren
  • Voldoende studentenhuisvesting – dus geen gedwongen verkoop huurwoningen