PvdA op campagne met Job Cohen en Marleen Barth in Gelderland en Utrecht

Door De Redactie op 10 februari 2011 Delen

Zaterdag 12 februari gaan Job Cohen en Marleen Barth naar de de provincies Gelderland en Utrecht. In Gelderland worden zij vergezeld door de lijsttrekker van de PvdA in Gelderland en huidige gedeputeerde Co Verdaas en in Utrecht door Provinciale PvdA-lijsttrekker Bert de Vries.

Zij beginnen hun bezoek in sociaal cultureel eetcafé Het Borghuis in Doetinchem. Dit eetcafé biedt aan 30 personen met een beperking een leer- en werkplek. Dit kabinet bezuinigt op de sociale werkplaatsen en re-integratie projecten voor de Wajong, waardoor dit soort projecten onder druk komen te staan. Hierna lopen zij naar het Simonsplein waar ze samen met PvdA vrijwilligers bij de PvdA tent en flyers en rozen zullen uitdelen.

Vervolgens reizen zij samen door naar Park Lingezegen, wat tussen Arnhem en Nijmegen ligt. Dit park is nu in aanleg voor de 160.000 inwoners van Arnhem, Elst, Nijmegen en Bemmel. Hiervoor zal gedeputeerde en lijsttrekker Co Verdaas een plan presenteren om het finaliseren van dit park zeker te stellen.

Job Cohen en Marleen Barth vervolgen hun campagnedag in Utrecht, met een bijeenkomst voor starters op de woningmarkt bij de City Campus MAX op het Europaplein. Bij deze bijeenkomst gaan zij in gesprek met dertig starters op de woningmarkt. De City Campus MAX ligt in de Transwijk en is gebouwd voor starters die studeren of net zijn afgestudeerd.
Na deze bijeenkomst vertrekken Job Cohen en Marleen Barth naar de Kanaalstraat, waar zij met rozen, flyers, vrijwilligers en een brassband door de Utrechtse wijk Lombok trekken. De dag wordt afgesloten met een politiek café in de Munt.

Het programma ziet er als volgt uit:

Gelderland

11.15 – 11.45 uur: Sociaal cultureel eetcafé Het Borghuis, Korte Kapoenenstraat 10, Doetinchem
12.00 – 12.45 uur: Flyeractie met vrijwilligers, rode band en rozen bij de rode tent. Simonsplein, Doetinchem
13.15 – 13.45 uur: Wandeling door Park Lingezegen
14.00 – 14.30 uur: Flyeractie van de Koningstraat naar Land van de Markt, waar de verkiezingskraam van de PvdA staat

15.30 – 16.00 uur:  Startersbijeenkomst City Campus MAX, Europaplein, Utrecht
16.30 – 17.00 uur: Flyeractie Kanaalstraat, Utrecht