PvdA Nissewaard Campagne Quiz

Door De Redactie op 7 augustus 2014 Delen

Campagne voeren en tegelijkertijd toch lekker ontspannen? Dat doet de PvdA afdeling in Nissewaard op 12 september aan de J. Wagenaarstraat 2 in Spijkenisse. Teams (leden en niet-leden) bestaande uit maximaal 5 personen kunnen vanaf 20:00 uur deelnemen aan de PvdA Nissewaard Campagne Quiz.

‘Deelnemen aan de pubquiz levert ontzettend veel op, maar is bovenal erg leuk om te doen’, aldus Wouter Struijk, lijsttrekker voor de PvdA in Nissewaard en een van de initiatiefnemers van de PvdA Pubquizzen. Als liefhebber van quizzen en deelnemer aan de pubquiz in Café Merz leek het hem een leuk idee om eens onder de noemer PvdA mee te doen aan de quiz en zelf ook een PvdA Quiznight te organiseren. Met het initiatief wilde hij zich als PvdA in eerste instantie onder de mensen mengen en de beeldvorming en naamsbekendheid over de PvdA in een positievere richting duwen. Maar hij zag meer kansen. Door het relaxte sfeertje dat er heerst in een kroeg kan er op een laagdrempelige en toegankelijke manier gepraat worden over van alles en nog wat. En zo kan de politiek – met in het bijzonder de PvdA – ook wel eens ter sprake komen.

Het initiatief blijkt een schot in de roos te zijn. Verschillende teams nemen het tegen elkaar op tijdens een gezellig avondje uit. De samenstelling van de teams is vaak heel divers, zodat zoveel mogelijk kennis aanwezig is binnen het team. De ‘groep’ bestaat uit leden en niet-leden en wordt nog steeds groter doordat veel deelnemers en met name de harde kern steeds weer nieuwe mensen meevragen uit hun eigen kennissenkring.

De sfeer onderling is super volgens Struijk. ‘Als leden leer je elkaar erg goed kennen, je moet het zien als een soort teambuilding. Het effect van de deelname is dat onze basis sterker is geworden en nog steeds sterker wordt.’ Toch is ook een groot aantal deelnemers niet lid. Uitmaken doet dit echter niet. ‘Integendeel’, zegt Struijk, ‘het opent juist deuren. Niet-leden die in ons team meedoen hebben lang niet altijd interesse in politiek, maar gaan er steeds meer over nadenken doordat politiek in een ongedwongen sfeer af en toe ter sprake komt. Hoewel we de niet-leden niet eens echt intensief stimuleren om lid te worden, hebben toch een aantal van hen zich aangemeld als lid.’

De sfeer is al de hele avond goed. Het publiek is zeer divers en de quizmasters weten op een leuke en enthousiaste manier de vragen te stellen. Wouter: ‘Niet alleen onderling levert het veel op. We hebben ook erg veel aan goodwill gewonnen bij andere deelnemers aan de quiz, doordat ze zien wat voor een positieve insteek en uitstraling we hebben. En de enigszins beroerde score die sommige teams soms halen? Dat maakt allemaal helemaal niets uit. Als het maar gezellig is!’

Op 12 september organiseert de Partij van de Arbeid afdeling Nissewaard een extra quizavond om een gezellig samenzijn met elkaar te organiseren én om wat extra geld voor de campagnekas te genereren. Wij nodigen jullie van harte uit om in teams van maximaal vijf personen deel te nemen. De quiz zal bestaan uit een algemene quiz met vragen over allerlei onderwerpen.

PvdA Nissewaard Campagne Quiz
12 september 2014
Aanvang: 19:30 uur
Start quiz: 20:00 uur
Plaats: J. Wagenaarstraat 2, Spijkenisse
Deelname: € 5,- p.p. excl. dankjes/ incl. hapjes

De quiz is opengesteld voor iedereen, dus ook niet-leden zijn van harte welkom. Wil jij je inschrijven met een team? Stuur dan een mailtje naar info@iquizzen.nl.