PvdA steunt stakende stadsvervoerders

Door Jacques Monasch op 7 april 2011 Delen

De voorgenomen privatisering van de vervoersbedrijven in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag is de PvdA een doorn in het oog. Met een openbare aanbesteding dreigt het openbaar vervoer in de grote steden in handen te vallen van buitenlandse staatsbedrijven. Dan staan niet de belangen van de reiziger centraal, maar die van de buitenlandse aandeelhouder. De PvdA, SP, GroenLinks en D66 trekken samen op om deze oneerlijke plannen tegen te houden, en werken aan een initiatiefwetsvoorstel om de gemeentelijke vervoersbedrijven te behouden. Personeel van het GVB in Amsterdam voerde vandaag actie en legde het werk urenlang neer. Later volgen soortgelijke acties in Rotterdam en Den Haag. Staken is nooit leuk. Niemand doet dat voor zijn plezier. Maar het moet.

Update: Dinsdag 12 april ben ik weer van de partij in Rotterdam.