Economendebat ‘Hoe groeien we uit de crisis’

Door Hans Spekman op 2 april 2012 Delen

Nu de onderhandelingen in het Catshuis op scherp staan, wil de PvdA het alternatief schetsen. Met economen als Arnoud Boot, Hans Schenk, Esther-Mirjam Sent, Paul Tang, Kees van Paridon en anderen gaan we het debat aan over de financieel-economische toekomst van ons land. Diederik Samsom en ik nodigen je van harte uit voor dit debat, dat plaatsvindt op dinsdag 3 april in het Geldmuseum in Utrecht. Update: Kijk debat terug >

Eerste debatsessie met Arnoud Boot, Esther-Mirjam Sent, Paul Tang en Kees van Paridon. Tweede sessie met Hans Schenk, Wim Boonstra, Arie van der Hek en Ben Dankbaar.

Twee vragen staan op 3 april centraal:

– Wat is het alternatief voor een volgende ronde van miljardenbezuinigingen die gezinnen de rekening van de crisis laten betalen en die de economie nog verder in een recessie doen belanden?
– En hoe kunnen we door slim te bezuinigen en verstandig te hervormen uit de crisis groeien?

19.30 uur: Inloop
20.00 uur: Welkom door Hans Spekman
20.05 uur: De analyse: Hoe raakte Europa in een dubbele dip en hoe belandde Nederland bij de slechtst presterende landen?
21.10 uur: De oplossingen: Hoe groeien we uit de crisis?
21.50 uur: Reactie van Diederik Samsom
22.00 uur: Afsluiting

Aanmelden
Aanmelden kan via de reserveerlijn van de Partij van de Arbeid: 0900-9553. Reserveringscode 5796. Houd ook je relatienummer en postcode bij de hand. Mocht je geen relatienummer hebben dan wordt je tijdens kantooruren doorverbonden met een van onze medewerkers.

Lokatie
Geldmuseum, Leidseweg 90, Utrecht