Solliciteer naar lidmaatschap van het Europees Parlement

Door De Redactie op 21 juni 2013 Delen

De Partij van de Arbeid nodigt haar leden uit te solliciteren naar het lidmaatschap van het Europees Parlement. Lees verder voor een uitgebreide profielschets waaraan geïnteresseerde partijgenoten dienen te voldoen.

In de profielschets vind je eveneens de globale planning en meer informatie over de wijze van solliciteren. De kandidaatstelling sluit op 1 december om 23.59 uur.

De profielschets vormt de leidraad voor het werk van de adviescommissie kandidaatstelling (onder leiding van Job Cohen) en het partijbestuur bij het opstellen van de conceptkandidatenlijst voor de verkiezingen voor het Europees Parlement in mei 2014.

Er gelden aanvullende eisen voor partijgenoten die interesse hebben in het lijsttrekkerschap. Ook is er voor kandidaat-lijsttrekkers een andere planning van toepassing. Kandidaat-lijsttrekkers solliciteren door uiterlijk op dinsdag 1 oktober om 23.59 uur een cv en een motivatiebrief op te sturen aan het partijbestuur.

De Partij van de Arbeid maakt zich sterk voor een Europa waar sociale rechten gewaarborgd zijn en de stem van de inwoners wordt gehoord. Voor een Europa waar oplossingen voor de economische en financiële crisis duurzaam zijn. Voor een veilig Europa, dat een krachtige rol in de wereld speelt, ter bevordering van democratie en internationale solidariteit.

Ledenraadpleging
Indien er zich twee of meer geschikte kandidaten voor het lijsttrekkerschap bij het partijbestuur hebben gemeld, wordt er een ledenraadpleging georganiseerd.

Naar de profielschets >