Grootste respect voor inzet Job Cohen

Door Hans Spekman op 20 februari 2012 Delen

Onze partijleider en fractievoorzitter Job Cohen heeft maandag laten weten niet verder te gaan als leider van de Partij van de Arbeid. Een moeilijke beslissing waarvoor ik alleen maar respect op kan brengen en die ik enorm betreur. Job heeft grote verdiensten voor de PvdA op zijn naam staan en daar ben ik hem bijzonder dankbaar voor. Ik heb onze samenwerking als bijzonder plezierig ervaren en ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is. Voor Job, voor de fractie en voor de partij.

Maar we moeten verder. Terwijl we ons vandaag eigenlijk het liefst niet zouden willen buigen over procedures, zit er niets anders op. Het Partijbestuur heeft besloten de keuze voor de politiek leider over te laten aan onze leden. We schrijven daartoe een ledenraadpleging uit.

Zaterdag 25 februari organiseren we een Politieke Ledenraad, waar we met elkaar kunnen spreken over de gebeurtenissen. Rest mij niet anders dan mijn grootste respect uit te spreken voor de inzet van Job Cohen de afgelopen jaren. Ik dank hem uit de grond van mijn hart – namens ons allemaal.