Bescheiden bezuiniging EU niets te veel gevraagd

Door Thijs Berman op 31 mei 2011 Delen

De Tweede Kamer stemt vandaag over een motie van de PvdA en de ChristenUnie die de regering oproept niet akkoord te gaan met het verhogen van de begroting van de Europese Unie. De begroting van de  EU is nu 142 miljard, en zou dat wat de PvdA betreft moeten blijven. Ronald Plasterk en ik betogen vandaag in de Volkskrant dat juist diegenen die de waarde van de EU onderkennen, zouden moeten inzien dat het redelijk is om deze bescheiden bezuiniging te vragen. Geen burger zal het immers begrijpen als de komende jaren de loonstrookjes van modale en lagere inkomens teruglopen, terwijl er niets wordt gedaan aan aanwijsbare posten in de Europese begroting. Lees ons opiniestuk op volkskrant.nl >