Onze voorstellen om mensen weer vooruit te helpen

Door Henk Nijboer op 12 januari 2021 Delen

Met de start van het vaccineren begint er licht aan het eind van de donkere tunnel te gloren.

Een moment waar we onze geliefden weer kunnen knuffelen, kinderen weer naar school kunnen gaan en ondernemers hun winkels weer open kunnen doen. Daar snakken we naar. Maar we zijn er nog niet: het telkens verlengen van de lockdown is inmiddels normaal geworden. Dat betekent langdurig dichte scholen, gesloten winkels en restaurants.

Winkeliers, kappers en restauranthouders staat het water aan de lippen.

Op dit moment staat winkeliers, kappers en restauranthouders het water aan de lippen. Winkeliers zitten met onverkochte voorraden en de restaurants staan al weken leeg. Zij vragen zich steeds vaker af hoe zij het salaris van het personeel nog kunnen betalen. De tegemoetkoming voor deze ondernemers moet ruimer en royaler. Zodat we aan het eind van deze crisis met deze winkels en restaurants ook nog levendige steden en dorpen hebben.

We moeten nu aan de slag om mensen nu ruimer en royaler te steunen.

Ondertussen zijn talloze ontslagrondes al in volle gang. Mensen verliezen hun werk en hun inkomen. Het aantal mensen dat aanklopt bij de Voedselbank en schuldhulpverlening neemt schrikbarend toe. Daarom moet er nu aan de slag worden gegaan met de werkgarantie en crisisbanen. Dit doen we door mensen te helpen van baan naar baan met behoud van een inkomen, creëren we crisisbanen om mensen aan de slag te helpen, schelden coronaschulden kwijt en trekken 100 miljoen euro uit om kinderen in armoede te helpen.

Onze voorstellen om mensen weer vooruit te helpen

Maak het verschil - doneer nu voor de campagne!

We kunnen #NietZonderJou

Meld je aan en maak het verschil!