Onze reactie op het regeerakkoord.

Door De Redactie op 15 december 2021 Delen

Terwijl bij de coalitie applaus klinkt voor het bereikte akkoord, is het voor veel Nederlanders geen feestmaand. Door het gebrek aan daadkracht van dit kabinet missen elke dag Nederlanders noodzakelijke zorg, zuchten we onder maandenlange beperkingen en worden de scholen nu gesloten.

De coalitie is het contact met de samenleving kwijt. Dat blijkt ook wel uit het feit dat er wordt bezuinigd op de zorg.

De coronacoalitie is het contact met de samenleving kwijt en heeft geen strategie om de pandemie het hoofd bieden. Dat blijkt ook wel uit het feit dat er 5 miljard euro bezuinigd wordt op de zorg en zorgmedewerkers geen extra salaris tegemoet kunnen zien. Daarnaast stijgen de lonen nauwelijks en blijven gepensioneerden achter.

Socialere en eerlijkere keuzes voor Nederland zijn nodig en mogelijk.

En ja, er staan natuurlijk ook goede dingen in het akkoord. Maar socialere en eerlijkere keuzes voor Nederland zijn nodig en mogelijk. Met hogere lonen, een hogere aow en met investeringen in de zorg. De PvdA zal het kabinet beoordelen op het sociale beleid.