Ontwikkeling Lelystad Airport belangrijk voor economie en werkgelegenheid

Foto Flickr / Doug

Door Henk Leenders op 27 november 2014 Delen

Deze week ging het in de Tweede Kamer over de ontwikkeling van Lelystad Airport. Omdat Schiphol tegen de grenzen van haar groei aanloopt, hebben we ruimte gegeven aan de verplaatsing van vakantievluchten van Schiphol naar Lelystad Airport. Zodat Schiphol wordt ontlast en binnen haar grenzen meer ontwikkelmogelijkheden heeft.

Voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid is onze nationale Luchthaven Schiphol van groot belang. Er zijn direct en indirect ongeveer 300.000 banen gekoppeld aan de luchthaven. Om die reden is het voor de PvdA van belang dat Schiphol zich kan blijven ontwikkelen. Maar dan wel binnen aanvaardbare grenzen van overlast voor omwonenden van Schiphol.

De ontwikkeling van Lelystad Airport is belangrijk voor de economische ontwikkeling van de provincie Flevoland. Door de plaatselijke luchthaven wordt Lelystad een aantrekkelijke omgeving voor internationale bedrijven om zich te vestigen. Met positieve gevolgen voor het toekomstige aantal banen, dat in de duizenden loopt, voor de regio.

Om deze redenen is de PvdA een groot voorstander van spoedige besluitvorming over luchthaven Lelystad. De PvdA is ook blij dat met ontwikkeling van luchthaven Lelystad de al zwaar gehinderde omgeving van Schiphol wordt ontzien.