Meer zekerheid in een veranderende wereld

Door Diederik Samsom op 23 augustus 2014 Delen

De zomer van 2014 heeft laten zien dat onze dromen over vrede, stabiliteit en welvaart lang niet door iedereen worden gedeeld en te vaak wreed worden verstoord. Ondanks de nieuwe realiteit is er geen reden tot somberen, betoog ik zaterdag in een opiniestuk in de Volkskrant. We zijn een prachtig, sterk land met een groot gevoel van saamhorigheid.

De manier waarop Nederland met de vliegramp is omgegaan toonde dat andermaal aan. Het wordt niet allemaal minder. We zijn juist op zoek naar méér. Meer stabiliteit, meer duurzaamheid, meer welzijn. Meer optimisme, meer visie, meer samenwerking. Daar ligt het Nederland van de toekomst. De toekomst van onze kinderen.

De Partij van de Arbeid wil samen met anderen werken aan dat land van rechtvaardigheid en vooruitgang. Ook nu het moeilijk is, juist nu het moeilijk is. Op volkskrant.nl lees je het hele stuk >