60,3 miljoen extra voor de lerarenbeurs

Door Henk Nijboer op 8 juli 2021 Delen

Er wordt de komende jaren 60.3 miljoen euro extra vrijgemaakt voor de lerarenbeurs.

De Tweede Kamer stemde zojuist in met het amendement van PvdA-Kamerlid Henk Nijboer. Het geld, dat aanvankelijk gereserveerd was voor de uitvoeringskosten van de Baangerelateerde Investeringskorting (BIK), wordt nu besteed om meer mensen op te leiden tot leraar. Dit jaar zijn door een tekort aan budget slechts de helft van alle beursaanvragen gehonoreerd.

PvdA-onderwijswoordvoerder Habtamu de Hoop is blij dat er extra geld vrijkomt voor de lerarenbeurs: “Goed onderwijs begint bij goede leraren. Er is een groot tekort aan leraren. De lerarenbeurs een uitstekend middel om meer mensen voor de klas te krijgen. Helaas was er steeds een tekort aan budget hiervoor. Dat is nu verbeterd”. Henk Nijboer: “De BIK was een ondoordacht plan om koste wat kost bedrijven te spekken. Invoering kostte alleen al 60 miljoen. Dat was weggegooid geld dat nu wordt geïnvesteerd in dat wat écht belangrijk is: leraren en daarmee de toekomst van onze kinderen”.

Maak het verschil - doneer nu voor de campagne!

We kunnen #NietZonderJou

Meld je aan en maak het verschil!