Meer aandacht voor mooie regeling ZZP’ers

Door Mei Li Vos op 24 september 2013 Delen

Ik heb minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher en minister van Economische Zaken Henk Kamp vandaag opgeroepen om ervoor te zorgen dat het zogeheten Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) meer onder de aandacht komt bij ZZP’ers. Deze zeer nuttige regeling is van grote waarde voor zelfstandigen, maar momenteel wordt hier nog te weinig gebruik van gemaakt. Door de bijstandsregeling meer onder de aandacht te brengen helpen we ZZP’ers en voorkomen we onnodige faillissementen.

Zelfstandigen die minder verdienen dan bijstandsniveau kunnen gebruik maken van de bijstandsregeling. Zij kunnen een bedrag lenen om hun onderneming leven in te blazen als deze levensvatbaar is. Hierdoor helpen we ondernemers om onnodige faillissementen te voorkomen. Het is daarom van groot belang dat deze regeling bij zoveel mogelijk zelfstandigen bekend wordt.

De ministers moeten de regeling actief gaan promoten onder ZZP’ers.