Lodewijk Asscher teruggetreden als lijsttrekker voor de PvdA

Door Nelleke Vedelaar op 15 januari 2021 Delen

Lodewijk Asscher heeft het partijbestuur laten weten dat hij geen lijsttrekker zal zijn voor de PvdA bij de aankomende verkiezingen in maart. Het partijbestuur respecteert deze beslissing en dankt Lodewijk voor zijn grote inzet als politiek leider van de PvdA.

Ik heb respect voor dit moedige besluit. Lodewijk heeft onze partij de afgelopen jaren een nieuw gezicht gegeven, als oppositieleider in de Tweede Kamer. Met verve heeft hij de oneerlijke keuzes van Rutte III tegenwicht geboden en gestreden voor een eerlijker en fatsoenlijker Nederland.

Lodewijk bracht onze partij waar we willen dat hij staat: tussen de mensen, met lef en met een overtuigend sociaaldemocratisch verhaal. Lodewijk toont tot aan vandaag wat een echt leider typeert: daadkracht, visie en idealisme. Namens de hele partij wil ik Lodewijk ongelooflijk bedanken voor zijn onvermoeibare inzet voor de partij en de toekomst van de sociaaldemocratie.

Daarom doet deze ontstane situatie mij zeer. Niet alleen als partijvoorzitter, maar ook als mens. De partij gaat Lodewijk missen.

Het partijbestuur treedt nu in overleg over de ontstane situatie en de positie van lijsttrekker en zal daarover op korte termijn verdere mededeling doen. Het partijcongres dat van vandaag tot en met zaterdag digitaal zou plaatsvinden, wordt verplaatst. Ook hierover volgt spoedig meer informatie.

Maak het verschil - doneer nu voor de campagne!

We kunnen #NietZonderJou

Meld je aan en maak het verschil!