Limke Nonhebel (83)

Door De Redactie op 8 februari 2016 Delen

Limke Nonhebel is al jarenlang lid. Al bijna zeventig jaar staat zij vol vertrouwen achter de PvdA. Ook haar vader en moeder zijn na de oorlog lid geworden.

Toen ze achttien jaar oud was, sloot zij zich aan bij de jongerenorganisatie van de PvdA, de Nieuwe Koers, waar ze ook in het bestuur heeft gezeten. Naarmate ze ouder werd besloot ze voor de PvdA te gaan, als actief lid ging zij met folders langs huizen, op zoek naar nieuwe leden voor de PvdA. Ook haar man, met wie zijn in 1959 in het huwelijksbootje stapte, was trouw lid van de PvdA.

Limke heeft op dit moment geen favoriete PvdA’er, maar als ze toch zou moeten kiezen dan kiest ze voor Diederik Samson. ‘Ik vind zijn bevlogenheid zo mooi,’’ vertelt ze enthousiast. Door haar leeftijd gaat ze helaas niet meer zo actief naar vergaderingen als vroeger. Ook volgt ze de PvdA niet op sociale media. ‘Daar heb ik helemaal geen zin meer in’, lacht Limke, ‘dat zal de leeftijd wel zijn.’ Gelukkig zijn er altijd nog de televisie en de krant om het politieke nieuws op de voet te volgen.

Op de vraag wat ze het belangrijkst vindt dat de PvdA ooit heeft bereikt, noemt ze de invoering van de AOW. Limke gaat misschien niet meer met folders langs de deur en is niet meer actief in vergaderingen, maar aan verveling ontbreekt het niet. ‘Ik hou van muziek en sinds kort volg ik pianolessen.’