Landelijke 1 meiviering

Door De Redactie op 9 april 2015 Delen

Op 1 vieren we de Dag van de Arbeid in Scheltema, Leiden. De dag staat dit jaar in het teken van eerlijk werk. Natuurlijk zijn onder (vele) anderen Hans Spekman en Diederik Samsom aanwezig.

Het programma staat in het teken van het thema ‘eerlijk werk’, maar laat zeker ook de rijke sociaaldemocratische historie van Leiden zien. Een stadswandeling langs bijzondere plekken in Leiden en een rondvaart door het historische centrum geven de bezoekers van dit evenement gelegenheid Leiden te ontdekken.

Er is een paneldiscussie met o.a. Kati Piri, Marleen Damen en een vertegenwoordiger van de FNV over Eerlijk werk.

De dag wordt afgesloten met een groot feest. Iedereen is uitgenodigd om de Dag van de Arbeid te vieren.

Graag willen wij u vragen zich hier aan te melden voor de verschillende programma onderdelen. welke workshopronde u wilt bijwonen, of u gebruik maakt van de barbecue en of u opgehaald wilt worden door de rode taxi!

Programma:

13:30 uur: Stadwandeling ‘Verheffing van de arbeidersklasse’, door Cor Smit

15:30 uur: Workshopronde
a. Rondvaart door Leiden
b. Tegen kinderarbeid (Roelof van Laar & Cor Smit)
c. Actievoeren (door de JS)
c. Informatieve sessie met de vakbonden

17:00 uur: Barbecue

19:00 uur – 21:00 uur:  Plenaire sessie (Diederik Samsom , Kati Piri, Marleen Damen en Hans Spekman)

21:00 uur – 00:00 uur: Feest

Locatie: