Kom naar mkb-zzp debat

Door Mei Li Vos op 20 december 2013 Delen

Samen met de Rode Ondernemers wil ik je uitnodigen voor een Nieuwjaarsborrel en debat tussen mkb’ers en zzp’ers op 10 januari, in de Rode Hoed in Amsterdam.

Mkb’ers hebben andere dingen nodig dan zzp’ers. Een mkb’er wil zo min mogelijk regels, sommige zzp’ers roepen juist om meer regels. Mkb’ers klagen over de enorme bak administratie voor het hebben van personeel, zzp’ers willen meer bescherming tegen opdrachtgevers die de tarieven drukken. De behoeftes lijken vaak te botsen. De zekerheid van de een is het risico van de ander. Maar zowel de mkb’er er als de zzp’er wil werk, handel en opdrachten.

In een debat tussen mkb’ers en zzp’ers leggen we deze dilemma’s op tafel, maar zoeken we ook naar oplossingen waar beiden mee kunnen leven, en problemen die de politiek wel zou kunnen oplossen. Econome Esther van Rijswijk leidt het debat.

Het debat (en de borrel erna) is dé mogelijkheid voor ondernemende Nederlanders met een links kloppend hart om elkaar te ontmoeten, te netwerken en bij te dragen aan ideeën voor een beter werkende economie.

Meld je aan voor het debat >