Kom naar de Afrikadag

Door De Redactie op 22 oktober 2014 Delen

Zaterdag 1 november vindt de jaarlijkse Afrikadag plaats in het Koninklijk instituut voor de Tropen. De Afrikadag is het grootste jaarlijkse evenement over Afrika en internationale samenwerking in Nederland. Naast een uitgebreid cultuurprogramma gaan bezoekers in tientallen politieke debatten, workshops en lezingen rechtstreeks in gesprek met politici, professionals en elkaar.

Op de Afrikadag organiseert ook de PvdA twee debatten:
.
Debat over homorechten in Afrika
Onder andere Michiel Servaes, woordvoerder Buitenlandse Zaken in de Tweede Kamer namens de PvdA en Moses Walusimbi (Uganda Gay on Move) zullen hier spreken. Kirsten Meijer, Internationaal Secretaris van de PvdA, zal tijdens het debat als gespreksleidster optreden. Lees meer >

Debat over Kinderarbeid in Afrika
Minister Lilianne Ploumen, Nadine Dusabe (anti-child labour campaigner Burundi) en PvdA Tweede Kamerlid Roelof van Laar zullen hier spreken. Kirsten Meijer zal het debat leiden. Lees meer >

Op Afrikadag.nl lees je het complete programma en kun je je inschrijven voor deze dag.