Kom naar bijeenkomst met SPD-leider Sigmar Gabriel

Door Diederik Samsom op 13 mei 2014 Delen

SPD-leider Sigmar Gabriel is zondag in Amsterdam voor een debat in De Rode Hoed. Samen met Lodewijk Asscher en Paul Tang zullen Sigmar en ik in gesprek gaan over een nieuwe koers voor Europa. Hoe we van Europa een socialer, welvarender en zelfbewuster continent kunnen maken. Ik kijk erg uit naar de ontmoeting met mijn sociaaldemocratische collega-partijleider uit Duitsland, in het weekend voor de verkiezingen van het Europees Parlement op 22 mei, en nodig iedereen van harte uit om deel te nemen aan het debat. Er is volop de gelegenheid om vragen te stellen.

Na vijf jaar crisis zijn de littekens zichtbaar in heel Europa. Meer mensen dan ooit zitten thuis, zonder baan. De crisis van problematische overheidstekorten mag dan voorbij zijn, de crisis is nog lang niet over. De grootste uitdaging is om hoop en vertrouwen te herstellen in Europa. We moeten van Europa een sterker, welvarender en zelfbewuster continent maken. Wat betekent dit voor de politieke agenda van sociaaldemocraten in Europa? Hoe zetten we de verandering in en wat zijn de banen van de toekomst? Welke lessen kunnen Nederland en Duitsland van elkaar leren?

Margriet Brandsma (journalist, voormalig NOS-correspondent in Duitsland) en Mark Hillen (mede-oprichter Social Enterprise NL) zijn eveneens aanwezig.

Er zal volop gelegenheid om de discussie aan te gaan met de sprekers. Wil je jouw vraag nu alvast indienen? Mail je vraag naar is@pvda.nl of met #PvdASPD via Twitter.

Aansluitend zal de Banningprijs worden uitgereikt. Hopelijk tot zondag!

De Rode Hoed, Keizersgracht 102, Amsterdam.

Datum en tijdstip
Zondag 18 mei, 13.30 – 15.00 uur.

Aanmelden
Meld je aan voor de bijeenkomst ‘Duitsland & Nederland, een nieuwe koers voor Europa’ via deze link.