Kandidaatstelling partijbestuur

Door De Redactie op 1 oktober 2013 Delen

Op het congres van 15 en 16 februari 2014 zal een deel van het partijbestuur worden gekozen. Om de twee jaar wordt ongeveer de helft van het partijbestuur gekozen voor een periode van vier jaar. Het partijbestuur bestaat uit elf leden, waarvan in 2014 vijf posities opengesteld worden voor verkiezing. Het gaat om drie algemeen bestuursleden, de positie van vicevoorzitter en die van penningmeester.

De kandidaatstellingscommissie bestaat uit Staf Depla, voormalig tweede Kamerlid en wethouder in Eindhoven, Nieske Ketelaar, wethouder in Drachten, Wil Velders-Vlasblom, voormalig partijbestuurslid en voormalig wethouder in Utrecht en Frank Maas vanuit de JS.

Meer informatie over de profielschets van het partijbestuur en de gestelde eisen vind je hier.

Solliciteren kan vanaf vrijdag 2 november tot maandag 2 december 10.00 uur door een motivatiebrief en CV te sturen naar: lhurkmans@pvda.nl. Voor meer informatie over de procedure, functie en rol van partijbestuurslid kun je terecht bij Lobke Hurkmans 020-5512219.

Procedure

Vrijdag 2 november tot maandag 2 december 10.00 uur
Kandidaatstellingsperiode.

Tussen 3 december en 14 januari
Gesprekken kandidaatstellingscommissie Partijbestuur
Afgeven van verklaring van goed gedrag voor penningmeester en voorzitter.
Ondertekenen erecode door kandidaten.

Maandag 20 januari 2014
Vaststellen voordracht bestuurskandidaten door Partijbestuur