Internetvrijheid waarborgen

Door Jeroen Recourt op 22 november 2012 Delen

Iedere Nederlander moet vrij gebruik kunnen maken van internet. De Partij van de Arbeid is dan ook tegen elk verbod dat deze vrijheid aantast, dus ook tegen een algemeen downloadverbod. De PvdA wil wel dat er een einde komt aan het op grote schaal handelen in films, boeken en muziek zonder dat de maker hiervoor betaald krijgt. Handelaren die geld verdienen over de ruggen van de makers van deze creatieve uitingen moeten kunnen worden aangepakt.

Wij hebben de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie opgeroepen dit probleem gericht aan te pakken en daarbij de internetvrijheid van individuele burgers te waarborgen. Een downloadverbod dat alleen de criminelen raakt, maar niet de burger, is een van de opties. De staatssecretaris gaat dit op ons verzoek uitzoeken. Zo doorbreken we eindelijk de huidige impasse op het gebied van auteursrecht.