Initiatiefwet ‘Mooi Nederland’ beloond

Door Lutz Jacobi op 12 juni 2012 Delen

Kamerleden Stientje van Veldhoven (D66), Rik Grashoff (GroenLinks) en ik zijn verkozen tot Groenste Politicus van 2012. We hebben het afgelopen jaar gewerkt aan de initiatiefwet ‘Mooi Nederland‘, een groen alternatief voor de afbraak van het natuurbeleid door het kabinet-Rutte. Een nieuw kabinet, dat hopelijk wél snapt dat natuur en landschap essentieel zijn voor Nederland, kan er dan mee aan de slag.

Ik ben er trots op dat wij met zijn drieën beloond worden voor het werk dat we hebben verzet om een alternatief te bieden voor het kortzichtige beleid van staatssecretaris Bleker. We hebben ons het afgelopen jaar ingezet voor het afronden van het Natuurnetwerk in Nederland, voor voldoende geld voor natuurbeheer, en voor het behoud van rijksverantwoordelijkheid voor onze Nationale Parken en van Natuureducatie. Keer op keer werd dit door het Kabinet verworpen. Daarom hebben wij zelf het initiatief genomen voor de initiatiefwet ‘Mooi Nederland’. Die is nu zo goed als klaar en die gaan we aanbieden zodra er een nieuw parlement is.