Holland against hate

Foto Flickr / ResistFromDay1

Door Michiel Servaes op 31 januari 2017 Delen

Wat een goed initiatief om morgen in Den Haag met duizenden mensen op te staan tegen het beleid van Donald Trump! De eerste 10 dagen van de nieuwe Amerikaanse president vallen namelijk niet mee. Ze zijn ronduit dramatisch. De migratiestop voor moslims is walgelijk discriminerend. En daarom moeten we ons nu laten horen.

Deze tijd vraagt om moreel leiderschap. Dat heb ik de laatste dagen gemist. Want afgelopen weekend was de reactie van Rutte traag. Vandaag liet hij opnieuw verstek gaan bij het vragenuur in de Tweede Kamer. En hoewel minister Koenders een krachtig betoog hield, blijven er belangrijke vragen waarover we ook met de premier willen spreken. Ik heb daarom een debat aangevraagd dat a.s. donderdag zal plaatsvinden.

Maar dit debat is te belangrijk om alleen in het Binnenhof te voeren. Daarom heb ik mij dit weekend direct bij Wouter Booij, Mikal Tseggai en de andere initiatiefnemers van ‘Holland against hate’ aangemeld voor de manifestatie van morgen. Ik roep je op om ook te komen en je stem te verheffen. Tegen onverdraagzaamheid, racisme en verdeeldheid. Vóór samenwerking, verbinding en gelijkheid.

De tijd van onderschatten of bagatelliseren van politici als Trump of Wilders is voorbij. Dit gebeurt echt. Dit gebeurt nu. En het zal alleen stoppen als wij er samen tegen opstaan en onze stem laten horen.